Vad är telefonens minneskapacitet?
Du kan kontrollera minneskapaciteten genom att gå till Inställningar > Allmänt > Lagring
Fungerar telefonen normalt?
Startar telefonen? Laddar den och ansluter till mobilnätverket?
Är skärmens färg jämn (inga fläckar)?
Kontrollera telefonens skärm genom att öppna Kalender-appen och ställa in skärmens ljusstyrka till maximalt. Se om det finns några ljusa fläckar, mörkare områden eller andra inkonsekvenser i färgen.
Finns det repor/bucklor i ramen eller skärmen?
Inspektera telefonen noggrant under starkt ljus. Lås telefonens skärm och kontrollera om det finns repor. Kontrollera ramen och sidorna noggrant. Finns det några bucklor, repor eller andra skador? Kontrollera också området kring laddningsporten, eftersom det ofta finns tecken på slitage där.
Är någon av mobilens glasdel trasig (skärm, bakglass, hemknapp eller kameralins)?
Undersök telefonen noggrant under starkt ljus. Kontrollera skärmen och dess kanter. Det som kan se ut som en repa kan ofta vara en spricka.
Är mobilen död, böjd, vattenskadad eller är fingeravtrycksläsaren/Face-ID trasig?
Du kan kontrollera om telefonen är böjd genom att till exempel placera den mot kanten på ett bord. Ifall telefonen ser ut att svänga sig i en eller annan riktning är den troligtvis böjd.
Fungerar telefonen normalt?
Är skärmens färg jämn (inga fläckar)?
Finns det repor/bucklor i ramen eller skärmen?
Är någon av mobilens glasdel trasig (skärm, bakglass, hemknapp eller kameralins)?
Är din mobil böjd, vattenskadad eller är fingeravtrycksläsaren/Face-ID trasig?
Att skicka din telefon är enkelt! Du får ett försäljningspaket inom 1-3 arbetsdagar som innehåller allt du behöver för att skicka telefonen. Du kan sedan lämna paketet till närmaste Postnord postombud. Detta är alltid helt kostnadsfritt.

Telefonmodell
Lagring